Bästaste hästen

Hade grymmaste inställningen innan jag började rida Tex idag och det smittade nog av sig på honom för han verkligen pigg och duktig idag! Hade dock inte tillgång till hela ridhuset då halva ridhuset bestod av löshoppningshinder+lina så jag hade bara en liten del vilket försvårade det hela väldigt mycket speciellt i galoppen då volterna blev riktigt små för att Tex skulle orka ordentligt, men förutom det var han en riktigt pärla under största delen av passet! 

Som jag skrev i några inlägg tidigare försökte jag lösgjöra honom så mycket som möjligt, gjorde mycket volter både stora och små, serpentiner och mycket skänkelvikningar. Jobbigt men vilken skillnad det blev mot slutet. Att man kan känna det på ca 30 minuter. Tror kanske inte ens att jag red så länge idag, kanske 20-25 min tyckte det räckte gott och väl för att spara både energi och för att han hade varit såpass grym under hela passet, och man ska ju avsluta när det går som bäst och efter så kort tid så gick det riktigt bra, så travade av honom och sedan gav jag han långa tyglar och massor med klappar på halsen och godis efteråt! Bästa hästen! 

 

Kommentarer
Postat av: Simon G

Fin bild! :)

2014-02-21 @ 20:03:52
URL: http://simonpixel.webblogg.se
Postat av: Jojo

Fin bild!

2014-02-21 @ 20:58:21
URL: http://www.jojosmind.blogg.se
Postat av: joe

Super fin :)

2014-02-21 @ 21:40:49
URL: http://yoginijoe.blogg.se
Postat av: Hannah

Ni var ju grymma❤️

2014-02-21 @ 22:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0