Okoncentrerad men ack så glad

Solen har äntligen tittat fram och det firade jag och Tex med en uteritt plus lite dressyr på ett stort fält. Han var väldigt okoncentrerad och hade bråttom vilket gjorde att jag bestämde mig för att få honom lite lyhörd på fältet. Tog ett himla bra tag innan han verkligen lyssnade och både jag och han rann av svett sedan eftersom det blev långa galopper innan han lyssnade och slappnade av. Han var lite stel i vänstervarvet så där tog det ännu längre tid att få honom böjd runt min skänkel och få han att slappna av men mot slutet gick det väl helt okej.

Han var ju dock glad hela tiden, han hade nog lite vårkänslor i kroppen och han fick faktiskt gå utan täcke i några timmar innan jag tog in honom för att få lite D-vitamin och för att det var så varmt. Hoppas detta vädret håller i sig så att han kan gå utan täcke lite, för det behöver han verkligen och det tycker han ju om allra bäst! Skulle också tycka det var skönt att bli av med täcket när solen skiner, han dök ner och rulla sig så fort jag tog av täcket. Lille sötnöten!! 

 

Kommentarer
Postat av: evie

Låter ändå som en härlig tur - och skönt för honom att slippa täcket ett tag, det brukar de gilla :D

2014-02-25 @ 21:51:58
URL: http://www.evieastrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0