Första motgången på länge

Tex har gått som en klocka det senaste och jag har inte haft något negativ att säga om honom men idag gick det inte alls. Han var mest okoncentrerad och så himla seg. Så istället för bommar som jag tänkt mig fick jag bara träna framåtbjudning, strunta i att titta och kolla så att hans hals var böjd för det är inte det de går ut på. Utan att han ska vara fram för skänkeln för att sedan hitta sitt egna stöd. Några gånger hitta han ett stöd och då gick han ju verkligen fint men det var inte länge det varade för snart igen hitta han något läskigt att titta på eller så saktade han ner så att han blev som en snigel.

I början var det verkligen katastrof jag svettades som en gris för att vad jag än gjorde så gick han inte framåt utan stretade nästan emot men i slutet gick han helt okej, han hade en bra framåtbjudning iallafall, huvdet och benen var väl lite hit och dit men han sprang på av sig själv utan att jag behövde tjata så det är ju bra, formen kommer när han väl jobbar själv och lyfter på bakbenen och inte släpar dom efter sig. På slutet tog jag och red lite över bommarna som det var tänkt och skuttade även över ett litet hinder. Sedan travde och skrittade jag av honom. Tråkigt att det gick sådär idag men man behöver lite dåliga pass för att sedan kunna få till guldkorn till ridpass. 

Han bjöd ju iallafall framåt och det är ju det som är huvudsaken! Steg nummer 1 liksom. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0