Spännande uteritt

Som ni antagligen sett i mitt förra inlägg mötte jag en älg i skogen. Älgar är något jag verkligen är rädd för så hade lite smått panik och skakade av rädsla några minuter innan jag fick lugnat ner mig och vi kunde fortsätta vidare. Det var ju superkul att jag lyckades få med det på film, synd att man inte såg älgen men Tex blev lite rädd så jag var tvungen att ta ner mobilen annars hade jag nog fått med älgen. Eftersom älgen sprang djupare in i skogen och bara stod och kollade på oss medan jag tjoade så fortsatte vi på våran lilla ritt. 

Tex blev dock så otroligt ofokuserad och rädd för minsta lilla efter mötet med älgen vilket kanske är förståligt eftersom vi båda stressade upp oss i början av turen. Så vi fick galoppera av oss lite och sedan fick det gå som det gick, vågade inte rida upp i den "riktiga" älgskogen utan höll mig på fälten. Galopperade ganska mycket och skrittade sedan tillbaka och var på min vakt när vi kom till stället där vi mötte älgen. Men ingen älg på hemvägen som tur var och när vi kom tillbaka fick han komma in och äta mat. 

Spännande uteritt helt klart.. tur att den inte hade någon unge med sig! 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sarah

Fin blogg! :)

2014-03-04 @ 21:17:46
URL: http://sarahhgberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0